پل روستای ده بالا

 

                                پُل

آقا غلامعلی تعدادی از اهالی ده را جمع کرد وگفت : اینطوری نمی شود ما خودمان باید یک فکری بحال روستا بکنیم تا کی برای عبور از رودخانه تلفات بدیم، تا خودمان پیش قدم نشویم کسی کاری برای ما نمی کند ،تا نگرید طفل کی نوشد لبن ... ، پیشنهاد میکنم یک کمیته مردمی درست کنیم وبا برنامه ریزی وجمع آوری کمک از اهالی نسبت به ساخت پل اقدام کنیم .

اهالی ، آقا غلامعلی را تشویق کردند وگفتند این فکر خوبی است ولی برای این کمیته باید یک اسمی هم بگذاریم و یکی هم مسوولیت کار را قبول کند . پس از مذاکرات اسم کمیته را گذاشتند :  « کمیته ساخت پل ارتباطی روستای ده بالا» ومسولیت برنامه ریزی وجمع آوری وجوه را هم به آقا غلامعلی دادند  و بنا شد پس از کارهای کارشناسی وآماده شدن طرح ها ، برای تصویب نهایی به تائید تمام اهالی روستا برسد. آقا غلامعلی جلسه ای تشکیل داد و تعدادی از اهالی را بعنوان اعضای شورای مشورتی کمیته ساخت پل ارتباطی روستای ده بالا انتخاب کرد .

دراولین جلسه شورای مشورتی آقا غلامحسن ضمن تشکر از آقا غلامعلی نسبت به محل ساخت پل که نزدیک به روستای پائین قلعه است وپدر خانم آقا غلامعلی آنجا زندگی میکند اعتراض کرد وگفت جای پل باید عوض بشود ، مباحثه بین اعضاء  بالا گرفت ، نهایتا  آقا غلامحسن که دراقلیت قرارگرفته بود گفت من به تلاش خودم برای احداث پل از محل روستای قلعه اولیا ادامه میدهم وهرکس با من موافق است اعلام نظر کند .

بدین ترتیب گروه اقلیت شورای مشورتی ساخت پل روستای ده بالا درمقابل گروه اکثریت شورای مشورتی ساخت پل روستای ده بالا با مسوولیت آقا غلامحسن اعلام موجودیت کرد . یک ماهی از ماجرا گذشت ششمین جلسه شورای مشورتی بحث درباره جنس پل ومیزان هزینه آن بود ، آقا غلامعلی از گروه اکثریت گفت امروزه اکثر پلها از جنس آهن وبتن ساخته میشود که باید این پل هم از همان جنس باشد دراین موقع آقا غلام احمد از گروه اکثریت گفت درست است ولی شما باید تاریخی بودن این روستا وحفظ  آثار ونمای باستانی روستا راهم  درنظر بگیرید بنظر من این پل باید چوبی باشد که هم مصالح آن را داریم وهم زیبا تر است ، مجدد  بحث وجدل بالا گرفت ونزدیک بود کار به زدو خورد بکشد که یکی از اعضای اکثریت گفت بالاخره ما این شورا را برای حل مشکل ایجاد کردیم ومیتوانیم همه چیز را با گفتگو ورای گیری به نتیجه برسانیم وبنظر من طرفداران این نظرهم محترمند وحق رای دارند.

بدین ترتیب گروه اکثریت شورای مشورتی ساخت پل ارتباطی چوبی روستای ده بالا درمقابل گروه اکثریت شورای مشورتی ساخت پل ارتباطی آهنی روستای ده بالا شکل گرفت .

شورای مشورتی با شدت وهمت جلسات متعدی را برگزار می نمود وکماکان اقدام به جمع آوری وجوه می نمود چند سالی از این ماجرا گذشت وبالاخره شورا طی بیانیه ای  آخرین مصوبات خود را به اطلاع اهالی رساند:

اهالی محترم روستای ده بالا

با توجه به تلاشهای صورت گرفته درخصوص ساخت پل ارتباطی روستا موارد زیر جهت اقدام واجرا درروستا به اطلاع می رسد

1-       بمنظور رفاه حال اهالی محترم ،جمع آوری وجوه بصورت مکانیزه خواهدبود

2-   بمنظور مشارکت همکانی در این طرح وجلب درآمد های غیر مستقیم اهالی جهت عبور ومرور درروستا برای تراکتورها وگاریها می بایست مبلغی را به باجه های اخذ عوارض که به این منظور وبا پول شما اهالی محترم تهیه ودر ورودی وخروجی روستا نصب گردیده پرداخت نمایند.

3-     از آنجا که اعضای شورا تمام وقت خود را صرف برنامه ریزی وزمینه سازی طرحها می کنند ،جهت انجام هزینه های شورا از این به بعد مقرر می شود تمام معاملات اعم از خرید وفروش محصولات وزمینها دراین شورا به ثبت برسد وازمحل درآمد آنان ، به میزان 5% جهت هزینه های مذکور کسر گردد.

 ودرپایان امید واریم هرچه سریع تر با ساخت این پل مشکلات شما اهالی خوب را برطرف نمائیم بدیهی است تصمیمات ومصوبات بعدی به استحضار خواهد رسید .این مصوبه به تائید اعضای شورای مشورتی به شرح زیر رسیده است.

گروه اکثریت واقلیت شورای مشورتی، اقلیت تلاشگر واقلیت فکر نو ، جبهه همکاری بیشتر وجبهه طرفدار کارگران روستا، گروه نوآوران تکنولو‍ژی ، گروه طرفدارطرح های سنتی، گروه 35+10 ، پیشگامان وحدت گروه 35+10،جبهه ایستادگی بنیاد گرا ، جبهه بنیاد گرای ایستادگی ، جبهه گرا بنیاد ایستادگی ،جبهه متمایل به بنیاد گرا ، گروه 2 تا بعلاوه ی هرطرف از 35+10، گروه 8ضربدر5بخس بردو، 

ومابقی گروه های وتشکلهای شورای مستقل مشورتی ساخت پل روستای ده بالا که از ذکر نام آنها خودداری میکنیم

عظیم

11تیر90

نظرات 1 + ارسال نظر
فرح .علی بیگی سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:31 ب.ظ http://www.sokootekavir88.blogfa.com/

سلام

داستان جالبی بود.ولی وقتی فکرش رو می کنم می بینم از این داستانها تو کشور ما خیلی زیاده....اونقدر به حواشی کار پرداخته می شه که معمولا از اصل کار غافل میشن.خب این مال گروه ها و تشکلها و به طور کلی مال اونایی هست که به نحوی در صدر امورند.ولی خود ما هم باید تو کارهامون جوری عمل کنیم که اصل کار از یادمون نره.
با آرزوی قبولی طاعات و عبادت شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد